06. 01. 2015.

Pikantne pogačice i klipići s guščjim čvarcima



Mnogima od Vas poznato je da mi je posebna gastronomska strast izrada različitih začinskih smjesa, namaza, pašteta, chutneya i relisha koje često prezentiram na "Malom Placu na Tavanu".
Jedna od njih je "Dalmatino povišću pritrujena" , chutney na bazi karamelizirane ljutike, maslina, kaparuna i motara začinjen zelenim paprom. Makar će Vam se možda činiti drugačije, on je nosilac glavne uloge današnjeg recepta, prava zvijezda, jer svojim decentnim okusom daje nenametljiv ali u svemu poseban okus pogačicama i klipićima koje Vam predstavljam. Kako bih ipak malo više naglasio njegov samozatajni okus dodao sam mu nekoliko žličica "Pesta od čubra" što ga je ohrabrilo u pikantnosti.


Ove pogačice i kiflice radio sam s guščjim čvarcima koji su mi preostali nakon topljenja masti, no nesmetano ih možete zamijeniti svinjskim, no guščju mast nemojte izostavljati, pogotovo kad ju sada možete kupiti u svim specijaliziranim mesnicama peradi "Blagus".


Sastojci za tijesto:

-45 dag palente skuhane na posoljenom mlijeku
-15 dag chutneya "Dalmatino povišću pritrujena"
-5 dag pesta od čubra
-90 dag brašna za dizana tijesta
-15 dag Manitoba brašna
-2 suha pekarska kvasca (14 g)
-2 dcl tople vode
-1,5 dcl kiselog vrhnja
-20 dag guščje masti
-20 dag sitno mljevenih čvaraka
-3 čajne žličice soli
-papar


U toplu palentu umiješajte "Dalmatino povišću pritrujena" i pesto od čubra. Čvarke sitno sameljite i izmiješajte sa svim ostalim sastojcima. Umijeste tijesto, prvo strojno, a završite ga ručno. Ostavite ga mirovati oko 1 sat dok ne udvostruči volumen. Lagano ga premijesite i razvaljajte na 2-3 mm. Modlom izrezujte Vama drage oblike. Ovaj put ja sam odabrao:


lađice koje sam punio krupnim guščjim čvarcima,


klipiće nadjevene pršutom i kaparama


i okrugle pogačice s Camembertom i kosanim kaparunima.


Nadjevene oblike posprejajte mlakom vodom i prekrijte jednako izrezanim komadom tijesta. Rubove spojite laganim pritiskom. Premažite žumanjkom i pospite sjemenkama po izboru. Sucokret, bučine golice, sezam... Ostavite mirovati oko 45 minuta dok ponovno ne uzrastu. Pecite prvo 10 minuta na 210 C, potom smanjite temperaturu na 180 C i pecite još 15 minuta.







Nema komentara:

Objavi komentar